مغز ما چگونه بستنی را بر اساس رنگ قضاوت میکند؟
رنگ بستنی، اولین چیزی است که در هنگام مواجهه با بستنی چشممان را میگیرد.
مغز ما از دوران کودکی، یاد گرفته که چطور هر رنگ را به طعمهای مختلف مربوط کند. برای مثال معمولا با دیدن رنگ قرمز در بستنی، حدس میزنیم که با خوردن آن باید بتوانیم طعم گیلاس یا توت فرنگی را احساس کنیم و یا با دیدن رنگ زرد، ذهنمان به سمت طعم لیمو میرود.
روانشناسان تصمیم گرفتند درباره تاثیر رنگ روی ذائقه مردم تحقیق کنند. طی این تحقیقات، گروهی از دانشمندان با نور پردازی یک اتاق، باعث شدند که غذاهای روی میز خوش رنگتر از آن چه هستند به نظر برسند، در این هنگام افراد حاضر در اتاق با ولع بسیار مشغول به خوردن غذا شدند.
پس از مدتی مجریان آزمایش، افراد حاضر در اتاق را از نیت خود آگاه کردند و در حالی که ادعا میکردند با تغییر رنگ نورها، مردم قرار است رنگ واقعی غذاها را ببینند، با تغییر نور پردازی باعث شدند که غذاهای موجود در اتاق کمی سبز و کهنه به نظر برسند، در این هنگام بود که حضار اتاق اشتهایشان را از دست دادند. این اتفاقات همه در حالی روی دادند که غذاهای موجود در اتاق، نه آنقدر خوش رنگ و خوش مزه و نه کهنه بودند.
روانشناسان به این نتیجه رسیدند که رنگ بر روی ذائقه و میل افراد بسیار تاثیرگذار است.